Μαρτιάτικα γενέθλια και μια αντι-συνταγή, ή μια "με-ό,τι-έχω-στο-ψυγείο-σήμερα" συνταγή για την επιστροφή στα θρανία!

Παρασκευή, 20 Μαρτίου και γράφω για λογαριασμό της χτεσινής ημέρας, ημέρας γενεθλίων του Δ. και άρα μικρής-μεγάλης λαμπερής χαράς στο σπίτι μας!- - - πολλά πλάνα είχα στο μυαλό μου, αλλά λίγο η κούρασή μου, λίγο η σκέψη μου προς το σημερινό σεμινάριο Βοηθών Μητρότητας που καταβρόχθισε αρκετή από την ήδη πεσμένη ενέργειά μου, ήταν αρκετά για να αναθεωρήσω προγράμματα, προτεραιότητες, επιθυμίες και τελικά να αλλάξω πορεία μέσα στη μέρα! Αυτά λοιπόν τα φαγάκια, γλυκάκια, δωράκια κού-λού-πού, που ήθελα να φτιάξω στον καλό μου για τα χτεσινά του γενέθλια μετατέθηκαν για το ερχόμενο ΠαρασκευοΣαββατοκύριακο, ώστε να τα ετοιμάσω με την αμέριστη φροντίδα, προσοχή και αγάπη μου και όχι επειδή 'πρέπει' ή γιατί ΄σήμερα είναι τα γενέθλια-σήμερα μόνο πρέπει ντε και καλά να γίνουν όλα', ψυχαναγκαστικά δηλαδή.
Ευτυχώς, πάει καιρός που πέταξα από πάνω μου αυτού του είδους τους ψυχαναγκασμούς, μικρές αυτοσχέδιες φυλακές που -άθελά μου- συνήθιζα να μου επιβάλλω για να στριμώχνω και να συρρικνώνω τη πολύτιμη ζωή μου, μα έχω δύο παπούτσια πλέον αντί για ένα για τα πόδια μου, είμαι καλά, πολύ καλά ευχαριστώ! Ναι τις αγαπώ αυτές τις παλιές συνήθειες, ως μέρος του εαυτού μου, αλλά δεν θα πάρω πια, πέρασα πίστα! ω-ναι!
Άρα... πήραμε όμορφη τουρτίτσα από το Φύσις (που αν δεν το ξέρετε, μάθετέ το http://www.fisis.eu/ αν φυσικά σας ενδιαφέρουν τα λίγο πιο εναλλακτικά γλυκά) και σβήσαμε οικογενειακώς τα κεράκια για τα σαρανταδύο χρόνια του αγαπημένου μου και μπαμπά του σπιτιού μας! Η τούρτα ήταν αφρός και όχι εξαφανίστηκε, αφανίστηκε κυριολεκτικά και έφαγα ολόκληρο κομμάτι μέχρι και εγώ που συμβατικά γλυκά με ζάχαρη πλέον σχεδόν ούτε που αγγίζω!



Κατά τα λοιπά, πριν το σκηνικό που βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία, ήθελα να φτιάξω κάτι απλό και γρήγορο για το μοίρασμα του φαγητού στο σημερινό σεμινάριο, όπως κάνουμε κάθε φορά. Είχα ελάχιστο χρόνο, όχι την τέλεια διάθεση, είχα κούραση, άγχος αλλά και χαρά! Και ήθελα κάτι να φτιάξω! Να αποτυπώνει αυτήν την πολυσυλλεκτική διάθεση αλλά να τρώγεται και ευχάριστα κιόλας...χμ... Τί, τί  τί τί;...Μα το προφανές! Ένα από εκείνα τα αγαπημένα μου που βγαίνουν πάντα διαφορετικά και ποτέ δεν επαναλαμβάνονται, αυτά τα ΄με ό,τι έχω στο ψυγείο', 'με ό,τι υπάρχει στο ντουλάπι' φαγητά που μόνο σε κουζίνες με καρδιά και αγάπη ανθοφορούν και πετυχαίνουν!
Α, σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα! Απλά δοκιμάστε το! Μην ψάχνετε απαραίτητα με τις ώρες συνταγές στο διαδίκτυο για έμπνευση, μην ανοιγοκλείνετε βιβλία μαγειρικής ή ρωτάτε τη μαμά, την πεθερά, την θειά, την αδερφή και τη φίλη σας για προτάσεις, κλείστε τα αυτιά σε συμβουλές για την ορθή χρήση των υλικών, πάρτε βαθιά ανάσα και πιστέψτε ότι μπορείτε να μεγαλουργήσετε μαγειρικά απλά 'με ό,τι υπάρχει΄στην κουζίνα σας και με περίσσεια αγάπη για τη διαδικασία αλλά και για τους ανθρώπους με τους οποίους θα μοιραστείτε το έδεσμά σας!
Δεν πιστεύω πραγματικά ότι στην προκειμένη έφτιαξα ή ότι γενικά φτιάχνω κάτι το τόσο τρομερό πια όταν μαγειρεύω, έχω όμως τη τρέλα της αυτο-δημιουργίας και μια τεράστια αγάπη για όλο το πακέτο του "μαγειρεύω-φροντίζω-νοιάζομαι-γεύομαι-μοιράζομαι" και έτσι τις περισσότερες φορές λαμβάνω σχόλια με πολλά θαυμαστικά για αυτό που έχω φτιάξει, ακόμα και όταν εγώ το θεωρώ λίγο ΄ένα τίποτα΄ ή κάτι που έκανα στο πόδι΄, κάτι απλά με 'ό,τι είχα στο ψυγείο σήμερα'!
Έτσι, λοιπόν, συνέβη και με τη σαλάτα που ετοίμασα χτες για το μπουφέ μας στο σημερινό σεμινάριο. Κάποια στιγμή που μπήκα στη κουζίνα βρήκα το τάπερ μου άδειο και πλυμμένο και συνειδητοποιώντας ότι η σαλάτα πάει, έκανε φτερά στις κοιλίτσες των συμμαθητριών και δασκάλων μου, χαμογέλασα και γλυκάθηκα, ουυυυ πολύ, πάρα πολύ!


Άνοιξα λοιπόν το ψυγείο και έβγαλα

  • 2 μεγάλα κολοκύθια
  • 5-6 μικρά καρότα
  • 1 κόκκινη πιπεριά
  • 1 πακέτο μανιτάρια λεντινούλα
  • μουστάρδα

Μετά, κάτι σαν να έλειπε οπότε άνοιξα και το ντουλάπι και έβγαλα

  • φασολάκια ροβίτσα
  • τρίχρωμη κινόα
  • ξερά σύκκα
  • σταφίδες
  • λιναρόσπορο
  • ηλιόσπορο

Τέλος, άνοιξα και τα μάτια μου (!!) και είδα στον πάγκο της κουζίνας

  • σουμάκ
  • μέλι
  • αλάτι Ιμαλαϊων
  • πιπέρι
  • ζάταρ
  • κύμινο
  • κόλιανδρο
  • λάδι καρύδας
  • ελαιόλαδο
  • λεμόνια
  • ξύδι μπαλσάμικο
  • μυλόξιδο

ΧΑ-ΜΟΣ!


τσίκι-τσούκι-τσάκα-τσόκα ψιλοέκοψα σε κυβάκια τα μανιτάρια και το ένα από τα δύο κολοκύθια, τα σώταρα λίγο σε λάδι καρύδας και αφού μαράθηκαν τα έριξα σε μια μεγάλη γαβάθα όπου είχα τρίψει τα καρότα και το δεύτερο κολοκύθι και είχα ρίξει και ψιλοκομμένη την κόκκινη πιπεριά. Τα άφησα στην άκρη.
Έβρασα τη ροβίτσα και μούλιασα και κατόπιν έβρασα και την κινόα. Τα άφησα λίγο να κρυώσουν και τα έριξα και αυτά στη γαβάθα με τα λαχανικά.
Μετά, η κίνηση ματ. Αυτή που όμως πάντα μισώ, σχεδόν! Άνοιξα το ντουλάπι με τα τάπερ και τα βάζα -ντουλάπι που μισώ, σχεδόν, καθώς όποτε το ανοίγω κοντεύει να μου πέσει όλο το περιεχόμενό του ΣΧΕΔΟΝ στο κεφάλι και όσο και αν το φτιάχνω και το ταξινομώ τόσο αυτό επιμένει να χαλάει (το άτιμο!)- και πήρα λοιπόν ένα βάζο όπου έβαλα όλα τα υλικά για την σως εκτός από τα μπαχαρικά που τα έριξα αυτόνομα στη γαβάθα μου. Υλικά στο βάζο λοιπόν, καλό κούνημα, λίγο ξύσμα λεμονιού ως εξτραδάκι, συν τα ψιλοκομμένα συκκα, σταφίδες και λοιπά σπόρια και όλα μαζί καλό ανακάτεμα! Και αυτό είναι όλο! Μετά, ψυγείο! Την επόμενη μέρα που θα έχουν δέσει τα αρώματα και οι γεύσεις η σαλάτα θα είναι μια κούκλα!
Αχ! Μου αρέσει αυτή η 'στο περίπου' και 'με ό,τι έχω' μαγειρική, είναι πραγματικά απελευθερωτική, δημιουργική και αγχολυτική! Κάντε τις δοκιμές σας για να πειστείτε!

Το αποτέλεσμα της παραπάνω περιγραφής ήταν ένα οπτικό αίσχος (χα χα χα!), με ενδιαφέρουσα πολύ όμως γεύση!!! Τέτοιες σαλάτες έχω φτιάξει και φτιάχνω άπειρες και πάντα εξαφανίζονται και αρέσουν σε όλους! Και σε μένα!

Αυτά! Τολμήστε, δοκιμάστε, πιστέψτε και αγαπήστε και δε θα χάσετε λοιπόν!

Α, και κάτι τελευταίο, η επιστροφή στα 'θρανία', από μια ηλικία και μετά είναι μαγική ;-)


σας φιλώ, xoxo & stay inspired!
Namaste




Σχόλια