ημερολόγια κουζίνας #1

Αυτό το ποστ, στην ενότητα της μαγειρικής, είναι λιγότερο για να μοιραστώ κάποια ιδιαίτερη συνταγή -με την παραδοσιακή και κλασική έννοια του όρου- μαζί σας και περισσότερο to keep me going που λένε, για να μη 'σκουριάσει΄το blog πάνω που γεννήθηκε! Οι τελευταίες μέρες είναι τόσο 'πυκνές' και γεμάτες από διάφορα μικρά και μεγάλα πραγματάκια που κάπως δυσκολεύομαι στο να συγκεντρώσω τη σκέψη μου και να διοχετεύσω την ενέργειά μου γόνιμα σε κάτι συγκεκριμένο. Είναι και η μούχλα του καιρού που με επηρρεάζει, ε...Αλλά θα αποπειραθώ τώρα να ανασκουμπωθώ και να μαζευτώ λιγάκι, γράφοντας.

Χτες λοιπόν το μεσημέρι, περνώντας την Κυριακή μας σε σπίτι καλών φίλων, εμπνεύστηκα από μια πολύ ωραία σαλατούλα που υπήρχε στο τραπέζι, για να ενισχύσω τις 'δικαιολογίες΄προς τον εαυτό μου ως προς το 'γιατί' και το 'πόσο' βαριέμαι -ας το παραδεχτώ λοιπόν!- να μαγειρεύω συντονισμένα αυτή την περίοδο! Ε, ναι λοιπόν βαριέμαι! Λατρεύω την κουζίνα, την μαγειρική, τους πειραματισμούς, τα πάντα! Αλλά υπάρχουν εποχές που πραγματικά θέλω να ξεμπερδεύω εύκολα, γρήγορα και χωρίς πολλά-πολλά-αυτές λοιπόν είναι οι εποχές στις οποίες κυριαρχεί η μαγειρική του 'λίγο απ όλα' ή 'με ό,τι υπάρχει στο ψυγείο', χωρίς προγράμματα και λίστες υλικών, κάτι που γενικότερα μου αρέσει σαν concept και ταιριάζει, μου φαίνεται, και πολύ στην αρκετά τρεχάτη καθημερινότητα των ανθρώπων της πόλης, όπως είμαι εγώ και η οικογένειά μου αλλά και οι περισσότεροι από εσάς.

Τίποτα το ιδιαίτερο λοιπόν, απλά το παρεξηγημένο στην Ελλάδα κεχρί, σε ένα σακουλάκι που είχα εδώ και πολύ καιρό στο ντουλάπι και δεν ήξερα ακριβώς τί να το κάνω. Το κεχρί δεν είναι αποκλειστικά τροφή πουλιών, όπως αστειευόμενοι λένε πολλοί, αλλά ένα τρόφιμο με πολύτιμα θρεπτικά συστατικά για τον άνθρωπο, καθώς περιέχει μεταξύ άλλων μαγνήσιο και πρωτεϊνη και κάτι πολύ ενδιαφέρον, ΔΕΝ έχει γλουτένη! Το μεταχειριζόμαστε πάνω κάτω όπως το ρύζι, μόνο που καλό είναι να το μουλιάζουμε για λίγες ώρες ή αποβραδίς.
Εγώ λοιπόν το έβρασα και προσέθεσα τριμμένο καρότο, ψιλοκομμένη κόκκινη πιπεριά, άνιθο, φρέσκα κρεμμυδάκια, αλάτι, πιπέρι, σουμάκ, κάρδαμο, χτυπημένα σε βαζάκι λάδι, λεμόνι, μπαλσάμικο, λίγο πετιμέζι, μηλόξιδο και μια κουταλιά μουστάρδα και that's it! Σε χρόνο ντε-τε μια υπερσαλάτα που έφαγα με τριμμένο παξιμαδάκι χαρουπιού!



Κατά τα άλλα, λίγο, λίιιιγο, λιγάκι με έχει κουράσει αυτή η μούχλα και η στασιμότητα του καιρού, η εμμονή στη βροχή, την υγρασία και την θολή ατμόσφαιρα, νιώθω, σαν γενική αίσθηση, την ενέργειά μου πιο βαριά και έτσι σήμερα που βγήκε και πάλι ο ήλιος κάπως αναθάρρησα! 
Οι μέρες μας τελειώνουν με μουσική, ντιγκιντίκ (=τζιγκιτζίκ, ο τζίτζικας) και πούπολη (=Λιλιπούπολη) και μπανιέλα (=μπανιέρα, δυό-δυό, στη μπανιέρα δυό-δυό, τραλαλα λαλα λαλα!) και μετά μπόλικη κουβέντα πριν τον ύπνο! Η Ισιδώρα βρίσκει πολύ διασκεδαστικό το να δοκιμάζει τις αντοχές της μαμάς της κάνοντας δίωρη βραδινή ανασκόπηση του πώς πέρασε τη μέρα της και αραδιάζοντας όλες τις καινούριες λέξεις που έμαθε που σχετίζονται φυσικά με το τί έχει κάνει μέσα στη μέρα, ποιούς έχει δει κλπ! Μετά με βάζει να της γαργαλάω μασχαλίτσες και πατουσάκια, μετά να της δίνω φιλάκια στη μύτη καθώς κουνάει το κεφάλι της πέρα-δώθε και μου λέει πάλι, πάλι, κι άλλο, κι άλλο, μετά να της τραγουδάω πούπολη και ό,τι άλλο έχει το ρεπερτόριό μας, μετά να της ξαναδώσω φιλάκι, στο λαιμό αυτή τη φορά, μετά να μου ζουλάει το πρόσωπο λέγοντάς μου 'καλιό καλιό' (=καλό), μετά να χασκογελάει πονηρά αφού κατάφερε να με κάνει να νομίσω ότι αποκοιμήθηκε επιτέλους ενώ εκείνη καλά κρατεί ακόμα, μετά, μετά μετά.....μετά έρχονται εκείνες οι στιγμές που η μαμά κοιμάται πριν το παιδί σα στραβοχυμμένος λουκουμάς πάνω στο κρεβάτι και όλο αυτό το ονομάζουμε οικογενειακή ευτυχία!! και είναι! ε, εντάξει, όχι πάντα, σχεδόν πάντα όμως!

Περιμένω την Άνοιξη, όχι ημερολογιακά πλέον, αλλά κυριολεκτικά, να μου φέρει κανένα καλαθάκι με φρέσκες ιδέες-λαμπίτσες που θα ανάψουν, μερικές μαργαρίτες, λίγο παραπάνω ήλιο και επιτέλους τις σαγιονάρες μου για να πετάξω τα καλτσάκια του χειμώνα και μαζί και το τρίπτυχο φόρμα-παντόφλα-μούχλα!
Αυτά λοιπόν. Για τώρα! Και το χρυσαλιφούρφουρο για να έχετε ένα γλυκό βράδυ.

σας φιλώ, xoxo & stay inspired!
Namaste



Σχόλια