my inspiration box #2

Καλημέρα, καλημέρα, καλημέρα 💗

      *photo from Pinterest

Σήμερα ανοίγω το κουτί της έμπνευσής μου - μία στήλη που είχα ξεκινήσει πριν πάρα πολλούς μήνες, αλλά δεν την είχα προχωρήσει και τώρα αποφασίζω να την ξαναπιάσω.

Αφορμή να ασχοληθώ πιο ενεργά και να μοιραστώ μαζί σας ό,τι με εμπνέει, στάθηκε ένας θαυμάσιος άνθρωπος, που δεν τον έχω ακόμα γνωρίσει παρά μόνο μιλήσει μαζί του διαδικτυακά, το οσμίζομαι, ωστόσο, το νιώθω, το καταλαβαίνω, το αισθάνομαι πως είναι θαυμάσιος. Είναι η Μαρία με το πολύ όμορφο blog Shabby Mommy. Έτσι, η έμπνευσή μου για σήμερα, ναι, είναι η Μαρία η ίδια, που ράβει και δωρίζει εξαιρετικά πράγματα, η Μαρία με το λεπτό γούστο, τις ευαισθησίες, τις αγωνίες και τους προβληματισμούς, η Μαρία με απ'όλα!
Η Μαρία, λοιπόν, με προσκάλεσε πριν από λίγες μέρες, να απαντήσω σε μια σειρά ερωτήσεων, τις οποίες είχε και εκείνη ήδη απαντήσει κατόπιν άλλης πρόσκλησης που και η ίδια δέχτηκε. Οι ερωτήσεις αφορούν την καθημερινότητα στο σπίτι και διάφορα ακόμα πραγματάκια. Σε πρώτη ανάγνωση και βλέποντας τις ερωτήσεις, εύκολα θα σκεφτεί κανείς 'μα πόσο επιφανειακό, τί μας νοιάζουν όλα αυτά;'.  Σε μια δεύτερη, όμως και κοιτάζοντας πίσω και πέρα από τις γραμμές και τις λέξεις, μπορεί κανείς μέσα από αυτές τις ερωτήσεις να νιώσει τη νοσταλγία της απλότητας, όπως τότε, στο σχολείο, με τα λευκώματα, τα ημερολόγια, τα σημειωματάρια και τα γράμματα που γυρνάγανε ανάμεσα στις συμμαθήτριες γεμίζοντας με λέξεις, προτάσεις, παραγράφους για πράγματα που μας αρέσουν, που δεν μας αρέσουν, όσα αγαπάμε, όσα συνηθίζουμε να κάνουμε, μικρές σημαντικές 'ασημαντότητες' της καθημερινής μας ζωής που δίνουν ένα στίγμα της ταυτότητάς μας.
Έτσι λοιπόν αποφάσισα να αποδεχθώ την πρόσκληση και ξεκινώ να απαντώ στις ερωτήσεις ευθύς αμέσως!

1. Ποιά είναι η αγαπημένη δουλειά του σπιτιού σου;
Μου αρέσει πολύ, μα πάρα πολύ η μαγειρική και η ζαχαροπλαστική και ιδιαίτερα οι αυτοσχεδιασμοί στην κουζίνα μου. Οι συνταγές που δεν είναι συνταγές αλλά 'συνταγές', πράγματα δηλαδή που επινοώ και δεν μπορούν να επαναληφθούν ποτέ με τον ίδιο τρόπο! Η φιλοσοφία της cucina povera, δηλαδή του 'μαγειρεύω με ό,τι διαθέτω και με ελάχιστα ή και φαινομενικά αδιάφορα υλικά μπορώ να μεγαλουργήσω'! Αυτά όμως δεν νομίζω πως αποτελούν δουλειά, αλλά περισσότερο διασκέδαση....Με τις δουλειές καθεαυτές πλέον δεν τρελαίνομαι όπως παλιά. Κάνω πολύ λιγότερες και κάποιες τις έχω καταργήσει και τελείως (πχ σίδερο το οποίω μισώ) και είμαι έτσι, έστω και με λίγη παραπάνω σκόνη ή ακαταστασία, ένας πολύ πιο χαρούμενος και ελεύθερος άνθρωπος!

2. Ποιά είναι η χειρότερη δουλειά του σπιτιού;
Το σίδερο, όπως έγραψα και παραπάνω, που το έχουμε καταργήσει στο σπίτι μας. Επίσης σιχαίνομαι το να φτιάχνω ντουλάπες, γενικά δεν το 'χω καθόλου.

3. Η καθημερινή σου γρήγορη ρουτίνα καθαριότητας τί περιλαμβάνει;
Στρώνω τα κρεβάτια το πρωί γιατί αμέσως-αμέσως με στρωμένα κρεβάτια νιώθω ότι έχουμε πιο τακτικό σπίτι. Μαζεύω τη κουζίνα στα γρήγορα και βάζω πλυντήρια, ρούχων & πιάτων. Πετάω σκουπίδια και αλλάζω σακούλες σε σκουπιδοτενεκέδες!

4. Το αγαπημένο δωμάτιο του σπιτιού που σου αρέσει να καθαρίζεις καθημερινά;
Μου αρέσει να ασχολούμαι με το υπνοδωμάτιό μας και κυρίως το γραφείο μου και να τακτοποιώ τα βιβλία και τα σημειωματάριά μου.

5. Δύο συμβουλές για τακτοποιημένο σπίτι έχοντας μικρά παιδιά;
Πολύ απλά το να αποδεχτούμε ότι με μικρά παιδιά τακτοποιημένο σπίτι θα έχουμε δύσκολα και σπάνια. Θα μαζεύουμε διαρκώς σκορπισμένα πράγματα και στο επόμενο λεπτό αυτά, ως δια μαγείας (αχαχαχα), θα ξανασκορπίζονται! Πέρα από την αποδοχή, μια άλλη συμβουλή είναι το decluttering, το να κάνουμε δηλαδή συχνές εκκαθαρίσεις και γενικά να μην μαζεύουμε πολλά πράγματα, παιχνίδια ή οτιδήποτε. Περισσότερο mindfulness και intentional living, παρά άσκοπη κατανάλωση.

6. Το αγαπημένο μαλλακτικό/απορρυπαντικό ρούχων που δεν αλλάζεις;
Αρκάδι baby! Το αγαπώ και μου θυμίζει τη βρεφική ηλικία της κόρης μου! (και άρα και αργότερα θα μου θυμίζει και του γιού μου!)

7. Δύο tips σου για οργανωμένη ντουλάπα;
Δεν έχω tips γιατί δεν τα καταφέρνω καλά με τις ντουλάπες, είμαι ανοιχτή όμως να ακούσω tips από άλλους, χαχα! Σίγουρα πάντως καλό είναι να μη μαζεύουμε χιλιάδες ρούχα που δε πρόκειται να φορέσουμε και επίσης να μη παραχώνουμε διάφορα άσχετα στις ντουλάπες μας, όπως συνηθίζω εγώ δυστυχώς να κάνω!

8. Τι δεν λείπει ποτέ από τα ντουλάπια του σπιτιού σου;
Τα όσπρια! Τα λατρεύω και τα μαγειρεύω κατά κόρον και με άπειρους τρόπους και παραλλαγές! Επίσης δεν λείπει ποτέ το τσάι!

9. Ποιό χρώμα επικρατεί στην κρεβατοκάμαρά σου;
Το έντονο ροδί. Σχεδιάζουμε όμως να βάψουμε την κρεβατοκάμαρα σε τόνους του απαλού μωβ (της λεβάντας) και του λευκού.

10. Ποιό είναι το αγαπημένο σου εύκολο φαγητό που κάνεις συχνά (πες μας και τη συνταγή καλέ!)
Αυγά μαγειρεμένα με κάθε πιθανό τρόπο και συνδυασμό!

11. Αλλά και το αγαπημένο σου εύκολο και γρήγορο γλυκό;
banana bread σε πολλές δικές μου παραλλαγές!

12. Γενικά ποιά είναι η σχέση σου με τη μαγειρική;
Όπως έγραψα και πιο πάνω, την αγαπώ πολύ την μαγειρική. Δεν έχω σε αυτή τη φάση της ζωής μου πολύ χρόνο να της αφιερώσω, παρόλα αυτά συνέχεια με κάτι καταπιάνομαι και όλο και κάτι φτιάχνω!

13. Ποιό είδος καφέ δεν λείπει ποτέ από το σπίτι σου;
Δεν πίνουμε καφέ στο σπίτι, εγώ συγκεκριμένα λόγω ομοιοπαθητικής. Σπάνια θα πιω κανέναν ντεκαφεινέ. Ωστόσο, έχουμε πάντα espresso και ελληνικό.

14. Ποιά είναι η γνώμη σου για την άποψη ότι κάποιες φορές η μητρότητα κάνει τη νέα μητέρα να ξεχάσει το ρόλο της ως γυναίκα;
Θα απαντήσω με ερώτηση-τροφή για σκέψη: και ποιός ακριβώς είναι ο ρόλος της γυναίκας δηλαδή; Ποιός, ποιοί τον ορίζουν;
Οι γυναίκες έχουμε πολλούς ρόλους και ανάλογα τη φάση ζωής στην οποία βρισκόμαστε υπερτονίζεται κάποιος ενώ ατονεί κάπως κάποιος άλλος και ούτω καθεξής. Όλα αυτά είναι αναπόσπαστα κομμάτια του ταξιδιού της ζωής και της ψυχής μας. Μετά από 2 γέννες και την καθημερινή φροντίδα 2 μικρών παιδιών εδώ και 3μιση συνολικά χρόνια και άπειρα σκαμπανεβάσματα πάνω στο θέμα, αισθάνομαι τελικά πως η μητρότητα κάνει την γυναίκα πιο γυναίκα από όσο μπορεί να ήταν και να είναι ποτέ. Η μητρότητα είναι η εξύψωση της γυναικείας φύσης.

15. Πόσος είναι ο χρόνος που αφιερώνεις καθημερινά στον εαυτό σου και τί σου αρέσει να κάνεις περισσότερο για εκείνον;
Πλέον αφιερώνω χρόνο σε εμένα όσο περισσότερο μπορώ. Γιατί αν δεν φροντίζω και δεν αγαπώ εμένα, μου είναι αδύνατον μετά να δώσω και στους γύρω μου. Κάνω γιόγκα, διαλογισμό, γράφω, διαβάζω και πολλά ακόμα, κάθε μέρα κάτι από όλα αυτά, έστω και λίγο. Είναι οι ανάσες μου και μου είναι απολύτως απαραίτητες.

16. Τί ρούχα σου αρέσει να φοράς πιο πολύ στην καθημερινότητά σου;
Θέλω πάνω απ όλα να νιώθω άνετα γιατί νιώθοντας άνετα νιώθω και όμορφα. Τώρα που δε δουλεύω φοράω κυρίως κολλάν, φόρμες, αθλητικά παπούτσια, μακριές ζακέτες...

17. Ο αγαπημένος χώρος του σπιτιού σου που σου αρέσει να περνάς τις ώρες σου;
Το σπίτι μας είναι σχετικά μικρό και πολύ 'σπιτένιο' οπότε μου αρέσει να βρίσκομαι σε όλους τους χώρους ανεξαιρέτως, αναλόγως τη στιγμή!

18. Ποιό είναι το όνομα του/των παιδιού/ών σου και πώς το απέκτησαν;
Ισιδώρα είναι η κόρη μου, επειδή απλά λατρέψαμε το όνομα. Όταν μάθαμε και ότι σημαίνει 'ίση με ένα δώρο', το αγαπήσαμε ακόμα περισσότερο! Έκτορας είναι ο μικρούλης μας και αυτό το επιλέξαμε επειδή και μόνο μας άρεσε πάρα μα πάρα πολύ! Κανένα από τα δύο ονόματα δεν είναι παπουδογιαγιάδων.

19. Εάν έχεις βαπτίσει τα παιδιά σου βάλε μια φωτογραφία από το θέμα που επικρατούσε και είχες επιλέξει εκείνη την ημέρα. Σαν πιο έμπειρη δώσε δύο συμβουλές για την "ιδανική" βάπτιση, δίνοντας έτσι ιδέες και σε άλλες νέες μανούλες.
Δεν έχουμε βαπτίσει τα παιδιά μας, έχουμε κάνει μόνο απλή ονοματοδοσία.

20. Πώς θα χαρακτήριζες τον εαυτό σου ως μαμά με δύο λέξεις;
Δοτική και ουσιαστικά παρούσα στο κάθε τί.

+21. Και τέλος φίλη μου πες μου ποιός έχει πραγματικά το "πάνω χέρι"σε αυτό το σπίτι;
Δεν υπάρχει πάνω χέρι στην οικογένειά μας, υπάρχουν 4 ζευγάρια χεριών που κρατιούνται, χτίζουν και προχωράνε μαζί 😊


Αυτά λοιπόν για σήμερα,

Σας φιλώ, xoxo & stay inspired!
Namaste


FACEBOOK

INSTAGRAM

Σχόλια

  1. Σ' ευχαριστώ πολύ γι' αυτό που έγραψες για το ρόλο της γυναίκας, Σ' ευχαριστώ που διάβασα και κάτι διαφορετικό από το συνηθισμένο ότι η γυναίκα- μάνα, πρέπει να διατηρεί τη θηλυκότητα της και να μην ξεχνάει ότι είναι γυναίκα, κλπ.κλπ. Άλλωστε αρχετυπικά η γυναίκα ήταν πάντα η μάνα- τροφός. Γράφεις πολύ όμορφα, χαίρομαι πάντα να σε διαβάζω. Καλλιόπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σ' ευχαριστώ πολύ γι' αυτό που έγραψες για το ρόλο της γυναίκας, Σ' ευχαριστώ που διάβασα και κάτι διαφορετικό από το συνηθισμένο ότι η γυναίκα- μάνα, πρέπει να διατηρεί τη θηλυκότητα της και να μην ξεχνάει ότι είναι γυναίκα, κλπ.κλπ. Άλλωστε αρχετυπικά η γυναίκα ήταν πάντα η μάνα- τροφός. Γράφεις πολύ όμορφα, χαίρομαι πάντα να σε διαβάζω. Καλλιόπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Με ενέπνευσες με τις απαντήσεις σου, για πολλοστή φορά! Η γραφή σου είναι ένα κρυφό διαμάντι και πρέπει όλες εμείς οι γυναίκες/μαμάδες να περνάμε μια διαδικτυακή βόλτα κάθε φορά που αναρτείς κάτι, γιατί είναι ψυχοθεραπευτικό. Τα λες όπως ακριβώς τα έχει η κάθε γυναίκα στο μυαλο της, αλλά αρνείται ή αγνοεί να διαπτυπώσει! Ανυπομονώ να γνωριστούμε και από κοντά, και να σε ευχαριστήσω για την αλλαγή που έσυ η ίδια υποκίνησες μέσα μο (και θα σε ευγνωμονώ για πάντα για αυτό).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κορίτσια σας ευχαριστώ όλες πάρα πολύ για τα όμορφα και ζεστά σας λόγια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ συγκινητικό αυτό με τα χέρια κατ' εμένα! Σας ζηλευω εσας που το εχετε με την μαγειρική! Εγώ εχω παρει διαζυγιο με την κουζίνα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου