Ακούγοντας τις ανάγκες μου


Πόσες φορές θέλετε να κάνετε κάτι και τελικά καταλήγετε να κάνετε κάτι άλλο; Πόσες φορές θα θέλατε να βρίσκεστε κάπου αλλού από εκεί που τελικά βρίσκεστε; Πόσες φορές θέλετε το άσπρο και τελικά επιλέγετε το μαύρο; Πόσες φορές πιέζεστε για να κάνετε πράγματα που έχετε υποσχεθεί ή κανονίσει, αλλά που τελικά συνειδητοποιείτε ότι δεν αντέχετε ή δεν επιθυμείτε να τα κάνετε, δεν σας βγαίνουν; Πόσες φορές, με λίγα λόγια, δεν ευθυγραμμίζεστε με τις ουσιαστικές και βαθύτερες ανάγκες και τα θέλω σας, πόσες φορές βρίσκεστε αλλού, ενώ η ζωή (σας) είναι στο εδώ και τώρα και σας ξεγλιστρά εντέχνως μέσα από τα χέρια;

Σε εμένα λοιπόν συμβαίνουν όλα αυτά πολύ συχνά. Ή έστω συνέβαιναν πολύ συχνά. Και λέω 'συνέβαιναν' γιατί εδώ και κάποιο καιρό, με αρκετή προσωπική δουλειά που κάνω, έχει αυξηθεί η συνειδητότητα και η επίγνωσή μου, η σύνδεσή μου με το μέσα μου ώστε να μπορώ να αφουγκράζομαι και κυρίως να εισακούω τις δικές μου ανάγκες και επιθυμίες πάνω και πέρα απ'όλα. Να είμαι εγώ, αυτή που είμαι στο τώρα, χωρίς να με ενδιαφέρει να ευχαριστήσω και να μην στεναχωρήσω τους άλλους, παρα μόνο μένοντας στο κέντρο μου με σεβασμό σε ό,τι εγώ χρειάζομαι. Να μη σκορπίζομαι άσκοπα. Να βλέπω και να αποδέχομαι τί εγώ έχω περισσότερο ανάγκη την εκάστοτε χρονική στιγμή και να επιτρέπω σε αυτή την ανάγκη να υπερισχύσει, χωρίς να σκέφτομαι ότι θα ήθελα όμως να κάνω και αυτό, και εκείνο, και το άλλο, χωρίς να αφήνω πιο περιφερειακές μου επιθυμίες να με κοντρολάρουν και να με αποπροσανατολίζουν.
Ναι, πολλά πράγματα όλοι μας θα θέλαμε να κάνουμε, πολλούς ανθρώπους να δούμε και να ευχαριστήσουμε, πολλά μέρη να επισκεφθούμε, γενικά πολλά 'από εδώ και από εκεί'. Αντέχουμε, πάντα, όμως; Και αν ναι, με τί κόστος;

Εγώ, λοιπόν, δηλώνω πως όχι, δεν αντέχω πάντα και δε με αφορά καθόλου πλέον ο ρόλος της υποτιθέμενης σούπερ γυναίκας-μαμάς, του σούπερ ανθρώπου τελοσπάντων γενικότερα, που όλα τα κάνει, όλα τα μπορεί, όλα τα προλαβαίνει, παντού πηγαίνει με ένα χαμόγελο, δε χάνει καμία συνάντηση, κανένα ραντεβού, καμία παρέα, καμία δουλειά. Λέω όχι σε όλο αυτό το φορεμένο μοντέλο-κουτάκι ζωής του ανθρώπου που μονίμως 'κάνει' ενώ ξεχνά το σπουδαιότερο: το απλά και μόνο να 'είναι'. Αποφασίζω, λοιπόν, να είμαι πιο αληθινή με τον εαυτό μου, πιο προσεκτική και σε μεγαλύτερη 'εγρήγορση' στο να παρατηρώ τί εγώ χρειάζομαι περισσότερο και τί όχι κάθε στιγμή. Πετώ τα 'άχρηστα' και μαθαίνω να λέω όχι. Και ναι, μπορεί να επιθυμώ και να μου αρέσουν πολλά και διάφορα, δεν έχω όμως πάντα την αντοχή και την ανάγκη και τη δυνατότητα να τα κάνω. Η επιθυμία και η ανάγκη είναι δύο διαφορετικά πράγματα και κάποιες φορές έρχονται και σε σύγκρουση. Και είναι οκ αυτό. Το όλο ζητούμενο, όμως, είναι να μπορούμε να νιώθουμε και να είμαστε τελικά εμείς ξεκάθαροι ως προς όλα αυτά. Να μη λέμε τελικά 'ναι' ενώ θα θέλαμε να πούμε 'όχι', αλλά και λέγοντας 'όχι' να μη μπαίνουμε στο παιχνίδι του νου με τις χιλιάδες δεύτερες σκέψεις και πισωγυρίσματα και τα χιλιάδες εγκλωβιστικά 'μήπως τελικά έπρεπε να πω ναι; μήπως τελικά αυτό; εκείνο; το άλλο; μήπως.....'
Και όλο αυτό απαιτεί να τα δουλέψουμε αρκετά μέσα μας, κάποια πράγματα. Όμως γίνεται. Μπορούμε να είμαστε πιο ευθυγραμμισμένοι με εμάς, χωρίς να φοβόμαστε τόσο πολύ για το τί θα γίνει με τους άλλους, τί θα πουν ή θα σκεφτούν, τί θα γίνει με κάτι που είχαμε πει πως θα κάνουμε ενώ τελικά δεν μας βγαίνει, τί θα γίνει γενικότερα. Διότι τίποτα δεν θα γίνει και τίποτα δε θα χαθεί. Θα είναι εντάξει και θα είμαστε και εμείς εντάξει και ασφαλείς και όλα και όλοι εκεί θα βρίσκονται να μας περιμένουν, όποτε και αν εμείς θελήσουμε. Και αν πάλι δεν βρίσκονται ή εμείς δεν θελήσουμε, ε και; Χάθηκε ο κόσμος; Όχι, δεν χάθηκε. Κερδίθηκε μάλλον. Γιατί θα έχουμε πάνω απ'όλα εμάς με την αλήθεια μας, πιστοί στην οποία θα προχωράμε, με παλιούς ή και νέους συνοδοιπόρους, με πρόσωπα και πράγματα που θα αφήνουμε ίσως πίσω για να βρούμε κάποια άλλα, με καταστάσεις που θα διατηρούμε, αλλά με διαφορετικό πλέον τρόπο και με άλλη πνοή, και με άλλες που θα φτιάχνουμε για τον εαυτό μας με τα νέα μας δεδομένα.

Με αυτές τις σκέψεις σας αποχαιρετώ και σας εύχομαι καλό Παρασκευοσαββατοκύριακο!

Σας φιλώ, xoxo & stay inspired!
Namaste


FACEBOOK

INSTAGRAM

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου