Yoga Diary #2: 25 +1 πράγματα που είναι η γιόγκα για εμένα

Καλημέρα και καλή εβδομάδα σε όλους!

Γράφω αυτό εδώ το ποστ στις 6 το πρωί, πίνοντας ζεστό νερό με λεμόνι και ενώ όλοι στην οικογένεια κοιμούνται του καλού καιρού, θέλοντας να συνεχίσω την ενότητα του Yoga Diary που είχα ξεκινήσει από πέρυσι.

Είχα ξαναγράψει, λοιπόν, αρκετά πράγματα για τη σχέση μου με τη γιόγκα σε αυτό το ποστ, εδώ όμως θέλησα να συνοψίσω όλα όσα αποτελεί η γιόγκα για εμένα, σαν το απαύγασμα της πρακτικής μου όλα αυτά τα χρόνια. Το τελευταίο διάστημα η πρακτική της γιόγκα είναι σχεδόν καθημερινότητα για εμένα και προσπαθώ πολύ να διατηρήσω αυτή την πειθαρχία σε αυτό, ακόμα και τις μέρες που μου είναι δύσκολο λόγω κούρασης ή οτιδήποτε. Χτες ξέθαψα μάλιστα και κάποια βιβλία μου σχετικά και έχω αρχίσει και πάλι τη μελέτη!



Ξεκινώ λοιπόν.
H γιόγκα για εμένα είναι:

  1. Χρόνος αποκλειστικός με τον εαυτό μου.
  2. Επαφή με εμένα, επαφή με την αναπνοή μου. Βαθιά εισπνοή και εκπνοή.
  3. Αυτοπαρατήρηση.
  4. Ένα σταμάτημα από ό,τι τρέχει και ό,τι κηνυγώ. Ένα βήμα πίσω.
  5. Δήλωση αγάπης άνευ όρων προς το σώμα και την ψυχή μου.
  6. Αυτοσυγκέντρωση.
  7. Ζωή στο εδώ και τώρα.
  8. Απελευθέρωση της φυλακισμένης μου ζωτικής ενέργειας. Ροή.
  9. Αυτοπειθαρχία.
  10. Μια μεγάλη, πολύ μεγάλη έμπνευση.
  11. Πίστη στην αρχή ότι όλα είναι όπως ακριβώς χρειάζεται να είναι τη δεδομένη χρονική στιγμή.
  12. Διαλογισμός.
  13. Σωματική, πνευματική και ψυχική αποτοξίνωση μέσω της αναπνοής και των asanas.
  14. Επαναφορά στο κέντρο μου, ιδιαίτερα όταν βάλλεται η ισορροπία μου.
  15. Επιβεβαίωση πως το σώμα έχει μνήμη.
  16. Υπενθύμιση για σεβασμό στο σώμα και αποδοχή όλων των συναισθημάτων που αποτυπώνονται σε αυτό.
  17. Ένα χάδι στην ψυχή μου.
  18. Μια ένεση αυτοπεποίθησης.
  19. Ένα από τα σημαντικότερα δώρα που μπορώ να μου προσφέρω.
  20. Κινητοποίηση για αδιάκοπη αυτοβελτίωση και ενδοσκόπηση.
  21. Η καταλληλότερη για εμένα μορφή σωματικής άσκησης, μιας και είναι άσκηση από μέσα προς τα έξω.
  22. Ο καθρέφτης μου.
  23. Μια υπενθύμιση της σπουδαιότητας του να "είμαι" περισσότερο, παρά να "κάνω".
  24. Η ιερή εκείνη στιγμή όταν κλείνω την πόρτα στη 'φασαρία' του κόσμου και τον εξωτερικό 'θόρυβο' και σωπαίνω -ακούγοντας μόνο τον ήχο της αναπνοής μου- για να αφουγκραστώ την εσωτερική μου κατάσταση.
  25. Μορφή ψυχοθεραπείας, από τις καλύτερες.
+1. Η γιόγκα για εμένα είναι, εν κατακλείδι, η απόλυτη ένωση, που είναι άλλωστε και η μετάφραση της λέξης 'yoga'. Yoga=union. Αυτή η αίσθηση της πληρότητας στο τώρα, η αίσθηση του να βρίσκομαι σε κατάσταση αρμονίας, ισορροπίας, ενότητας και αποδοχής για ό,τι με περιέχει και ό,τι περιέχω.



Τέλος να πω, πως στην πραγματικότητα δεν 'κάνουμε' γιόγκα, αλλά είμαστε γιόγκα. Η γιόγκα δεν είναι μέθοδος γυμναστικής αλλά τρόπος να είσαι, να ζεις, να αναπνέεις και να υπάρχεις μέσα στον κόσμο. Ασκεί φυσικά και το σώμα, και μάλιστα με εξαιρετικά αποτελέσματα, αλλά αυτό γίνεται με έναν ολιστικό τρόπο και πάντα από μέσα προς τα έξω και άρα σχετίζεται με την καρδιά της ύπαρξής μας και σε καμία περίπτωση με το σώμα μας καθεαυτό, το βάρος μας, την εμφάνιση ή οτιδήποτε εξωτερικό. Όσοι ασχολούνται ήδη λιγότερο ή και περισσότερο με την πρακτική της γιόγκα γνωρίζουν και καταλαβαίνουν όσα γράφω, ίσως και να ταυτίζονται με αυτά λιγάκι. Όσοι πάλι θα ήθελαν να δοκιμάσουν γιόγκα, θα πω εδώ μόνο ό,τι είχα απαντήσει και σε σχόλιο που έλαβα στο πρώτο ποστ του Yoga Diary: η γιόγκα δεν μπορεί στην ολότητά της να διδαχθεί σε χώρο γυμναστηρίου όπου το επίκεντρο είναι το σώμα και η εμφάνιση αυτού, αλλά μέσω της επαφής με κάποιον έμπειρο δάσκαλο, σε χώρο αποκλειστικά αφιερωμένο σε αυτή την πρακτική. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για μια καλή αρχή. Σε κάθε άλλη περίπτωση παίρνουμε μόνο μια γεύση για τη γιόγκα που συνήθως όμως απέχει πολύ από την αληθινή.

Θα χαρώ με σχόλια, γνώμες ή/και εντυπώσεις σας!


Σας φιλώ, xoxo & stay inspired!
Namaste



FACEBOOK

INSTAGRAM

Σχόλια